گفتگو سبزوار پيام


گفتگو / تاریخ: 27 آبان 1390 / کد مطلب: 1128 / نظرات: 0


ورود گوشت مرغ به كشور ممنوع و واردات گوشت قرمز نصف شد


ورود گوشت مرغ به كشور ممنوع و واردات گوشت قرمز نصف شد  وزیر جهاد كشاورزی ورود هر نوع گوشت مرغ را به كشور ممنوع اعلام كرد و گفت: واردات گوشت قرمز نیز نصف مقدار سال قبل تعیین شده است. 
   
  'صادق خلیلیان'  در حاشیه افتتاح كارخانه خوراك طیور بیهق در سبزوار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرایط تولید مرغ در كشور هم اكنون نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده و قیمت خرید هم افزایش یافته است.

وی با اشاره به تنظیم بازار مواد پروتئینی توسط شركت پشتیبانی امور دام افزود: این شركت به وزارتخانه دیگری واگذار شده بود كه بازگرداندن آن به وزارت جهاد كشاورزی از طریق مجلس شورای اسلامی در حال اقدام است.

وی گفت: سال قبل حدود 200 هزار تن گوشت قرمز به كشور وارد شد كه این سهمیه امسال به 100 هزار تن كاهش یافت.

وی هدف از این اقدام را تامین نیاز كشور از طریق پرواربندی داخل عنوان كرد و افزود: تقریبا از یك میلیون تن نیاز مصرفی كشور، در سال قبل حداقل 900 هزار تن تامین شده و امیدواریم این رقم را امسال تا 950 هزار تن برسانیم.

وی ابراز امیدواری كرد، واردات گوشت قرمز در سال آینده بیش از این كاهش یابد.

وزیر جهاد كشاورزی از پیگیری چند طرح به منظور توسعه مكانیزاسیون كشاورزی خبر داد و گفت: در این راستا برنامه ای تنظیم شده كه بتوانیم ظرف پنج سال كشاورزی مكانیزه را به سه میلیون هكتار برسانیم تا بتوان با توسعه مكانیزاسیون در بخش كشاورزی هزینه تولید را كاهش داد.

وی تعویض تراكتورها و كمباین های فرسوده در چارچوب هدفمند سازی یارانه ها را از جمله این طرح ها برشمرد و افزود: توسعه طرح كشاورزی حفاظتی از طریق قراردادن ماشین آلات و ادوات در اختیار كشاورزان نیز در حال اقدام است.

وی كشت مكانیزه را منجر به كاهش هزینه ها و افزایش تولید دانست و اظهار داشت: تسهیلات ویژه به صورت یارانه ای در این حوزه برای كشاورزان پرداخت می شود.

وزیر جهاد كشاورزی همچنین از اختصاص اعتبار ویژه برای قنوات كشور خبر داد و گفت: در این زمینه 85 درصد از هزینه ها را دولت به صورت بلاعوض پرداخت می كند.

وی افزود: اعتباراتی كه به این ترتیب اختصاص می یابد تاكنون سابقه نداشته است.ایرنا
 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.